sobota, 6 czerwca 2015

SOCZEWKI

Soczewki jednodniowe - porównanie 

soczewki jednodniowe

Tak, to już 10 lat ... Od tylu lat noszę soczewki. Z małymi przerwami na "lansik" w nowych okularach ;) Obecnie mam wadę wzroku -3 (prawe i lewe oko tak samo).
Początkowo używałam soczewek miesięcznych. Na jednodniowe przerzuciłam się po urodzeniu dziecka. Po nieprzespanych nocach nie chciałam dodatkowo obciążać oczu dlatego stosowałam zamiennie okularki i soczewki jednodniowe.
Jeśli chodzi o miesięczne to dla mnie zdecydowanie numerem jeden były Cooper Vision BIOFINITY Night&Day. Które nosiłam w dzień (na noc zazwyczaj zdejmowałam) i spokojnie wystarczały na dwa miesiące ;)
Od roku używam soczewek jednodniowych i oto lista tych, na które Mam Oko ;)
soczewki jednodniowe

  1. DailiesAquaComforPlus od CibaVision - zdecydowanie mój nr1 !
    -wygodne nakładanie (pojemnik łatwo się otwiera, soczewka nie przykleja się do opuszek)
    -komfort przez cały dzień. Nawet późnym wieczorem nie czułam ich na oku.
    -łatwo zeszły z oczu
    -cena od ok 50zł za 30szt 
  2. Dailies Total również od Ciba Vision
    Ogólnie zbliżone do wyżej opisanych aczkolwiek cenowo to wyższa półka. (od ok 90zł za 30szt) A jeśli chodzi o komfort i jakość wydaje mi się, że AquaComfortPlus jednak lepsze. Więc po co przepłacać? :)
  3. 1-Day ACUVUE TruEye od Johnson & Johnson
    -całkiem wygodne w nakładaniu (chociaż troszkę ślizgały się po opuszkach)
    -lekko wyczuwalne w oku
    -zdejmowanie również w porządku
    -cena od ok 60zł za 30szt
  4. 1-Day ACUVUE Moist też od Johnson & Johnson
    -nakładanie średnie ( pojemnik łatwo się odkleja ale sama soczewka przykleja się do opuszek )
    -wyczuwalne w oku
    -łatwo się zdejmuje je z oczu
    -cena od ok 60zł za 30szt
  5. iLOOX PROFESSIONAL 
    w salonie Loox kupiłam okulary i dałam się namówić na soczewki. W ofercie mają dwie opcje dla soczewek jedniodniowych. Na razie skupię się na tej:
    -nakładanie średnio wygodne ze względu na malutkie pojemniczki
    -pod koniec dnia wyczuwalne w oku
    -zdejmowanie okropne bo bardzo przyklejają się do oka
    -cena 70zł za 30szt
  6. Dailies One-Day Contact Lenses 
    w stacjonarnych sklepach z soczewkami figurują jako jedne z najtańszych ale niestety są też jednymi z gorszych jakie miałam możliwość używać
    -nakładanie jest męczące, gdyż soczewka przykleja się bardzo do opuszka
    -bardzo wyczuwalna w oku
    -trzeba się również nieźle namęczyć żeby wyjąć ją z oka, do którego się przykleja
    -na szczęście kupiłam kilka sztuk po 1,20zł(w promocji) 
  7. iLOOX Contact Daily  - najgorsze!!!
    -nakładanie jest problematyczne od próby otwierania pojemniczka z soczewką. Rwie się w połowie przez co wyjęcie soczewki jest mało wygodne. Sama soczewka przykleja się do opuszka i ciężko ją usadowić w oku (stanowcze NIE dla początkujących, bo można zniechęcić się do soczewek)
    -noszenie do max5godzin chociaż i w tym czasie są bardzo wyczuwalne w oku
    -zdejmowanie to koszmar - za każdym razem (wszystkie) przyklejały się do oka
    -cena 50zł za 30szt
soczewki jednodniowe

Ja już wybrałam swoje ulubione soczewki jednodniowe (nr1- DailiesAquaComforPlus ) i to je zabiorę ze sobą na urlop o czym już wkrótce na moim blogu ;-)

W wyborze soczewek do przetestowania kierowałam się ich dostępnością w sklepach stacjonarnych i galeriach optycznych. Wybrałam te, które się powielały (czyli są najpowszechniejsze na rynku) albo są jak w przypadku Galerii Loox ich produktem (niestety jak się okazało, produktem zupełnie nie trafionym w moje oko).
Pozdrawiam wszystkich soczewkowych nosicieli ;-)

GosiaK

4 komentarze:

  1. Bardzo fajne zestawienie, brakowało mi takiego rankingu w Internecie. Osobiście używam jednak jednodniowych https://www.acuvue.pl/1-day-acuvue-moist-multifocal od Acuvue, ponieważ jak dla mnie są one najlepsze. Fajną sprawą jest to, że możemy zamówić bezpłatną parę na próbę, dzięki czemu sami możemy sprawdzić, czy będą one dla nas w porządku. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak w ogóle to czy wiecie, że dieta ma wpływ na nasze oczy? Wyczytałam o tym na stronie Dbam o oczy . Co z tego że nosimy okulary, jeśli nie dbamy o prawidłowe żywienie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię kupować soczewki online i zawsze robię zapasy, bo wychodzi to duuuuużo taniej. Przejrzyj sobie np. stronę https://www.twojesoczewki.com/23-soczewki-kontaktowe i zobacz, jakie mają promocyjne ceny. Przypuszczam, że za całe zamówienie nie zapłacisz nigdzie mniej.

    OdpowiedzUsuń